Všeobecné obchodní podmínky
Úvodní ustanovení
- Tyto všeobecné obchodní podmínky upravují vztahy a vzájemná práva mezi společností Benefit Management s.r.o., se sídlem: Praha 4, Doudlebská 1699/5, PSČ 14000, IČ: 27069770, DIČ: CZ27069770, zapsanou do obchodního rejstříku u Městského soudu v Praze: oddíl C, vložka 93997 (dále jen „Provozovatel“), a jejími klienty v prostředí České republiky (dále jen „Uživatelé“) při správě zaměstnaneckých výhod zaměstnanců Uživatelů v systému Múza, a to na základě Smlouvy o správě zaměstnaneckých výhod v systému Múza uzavřené mezi Provozovatelem a příslušným Uživatelem (dále jen „Smlouva“).
- Níže definované pojmy s velkými počátečními písmeny budou mít pro účely spolupráce smluvních stran níže definované významy:
- Zaměstnanci se rozumí zaměstnanci v pracovním poměru či v obdobném vztahu k Uživateli.
- Zaměstnaneckými výhodami nebo Zaměstnaneckými benefity se rozumí služby nebo jiné
výhody poskytované Uživatelem jako zaměstnavatelem Zaměstnancům vedle mzdy a jiných
plnění poskytovaných Uživatelem jako zaměstnavatelem, které si Zaměstnanec vybírá v
Aplikaci. Všechny benefity budou čerpané buď jako: - volnočasové benefity v souladu s ustanovením § 6 odst. 9, písm. d) zákona o daních z
příjmů v platném znění (ZDP); - elektronické stravenky v souladu s § 6 odst. 9 písm. b) a § 24 odst. 2 písm. j) bod 4.
ZDP sloužící k zajištění závodního stravování zaměstnanců (dále též jen jako e-
stravenka); - příspěvky FKSP.
- Múzou se rozumí internetová či mobilní aplikace Provozovatele, tj. elektronický administrativní
nástroj pro správu Zaměstnaneckých výhod. - Přímou objednávkou se rozumí objednávka Zaměstnanecké výhody, kterou vystavuje Provozovatel na základě Požadavku Zaměstnance v Múze Smluvnímu poskytovateli.
- Nepřímou objednávkou se rozumí souhlas Zaměstnance v Múze s proplacením faktury, kterou vystavil libovolný poskytovatel Provozovateli za poskytnutí Zaměstnanecké výhody Zaměstnanci. Nepřímou objednávku jsou oprávněni uskutečnit pouze zaměstnanci v aktuálním pracovněprávním vztahu u Uživatele.
- Interní objednávkou se rozumí objednávka Zaměstnanecké výhody, kterou poskytuje Zaměstnanci přímo Uživatel.
- Objednávkou se rozumí Přímá objednávka, Nepřímá objednávka nebo Interní objednávka.
- Smluvním poskytovatelem se rozumí fyzická osoba (podnikatel) nebo právnická osoba – smluvní partner Provozovatele, která Zaměstnanci poskytne Zaměstnaneckou výhodu na základě Přímé objednávky.
- Libovolným poskytovatelem se rozumí fyzická osoba (podnikatel) nebo právnická osoba, která Zaměstnanci poskytne Zaměstnanecké výhody na základě Nepřímé objednávky.
- Požadavkem Zaměstnance se rozumí výběr Zaměstnanecké výhody Zaměstnancem v Múze.
Práva a povinnosti Provozovatele
- Smluvní strany se dohodly, že závazkem „provozovat Múzu“ se rozumí závazek Provozovatele
- Múzu nastavit dle podmínek sjednaných s Uživatelem,
- poskytovat Uživateli technickou a administrativní správu a podporu Múzy, zejména
- vyškolit zástupce Uživatele na využití administrátorských funkcí Múzy; a
- poskytovat telefonickou a e-mailovou podporu zaměstnancům v pracovních dnech od 8:30 do 17:00 hod.
- Provozovatel je povinen odeslat Smluvnímu poskytovateli Přímou objednávku do 1 hodiny po uskutečnění Požadavku Zaměstnancem v Múze.
- Provozovatel je povinen odeslat Zaměstnanci na jeho e-mail, uvedený v Múze, informaci o zpracování Nepřímé objednávky do 7 pracovních dnů od přijetí faktury od příslušného Libovolného poskytovatele, která splňuje všechny náležitosti faktury dle příslušných právních předpisů.
- Provozovatel neodpovídá za kvalitu Zaměstnaneckých výhod ani za škody způsobené Uživateli nebo Zaměstnancům Smluvními poskytovateli či Libovolnými poskytovateli. Provozovatel je však povinen Smluvní poskytovatele pečlivě vybírat a dohlížet na kvalitu jejich činnosti při poskytování Zaměstnaneckých výhod Zaměstnancům Uživatele.
- Jestliže Zaměstnanec nezačne čerpat Zaměstnaneckou výhodu, kterou si objednal a uhradil prostřednictvím účtu v Múze, do 12 měsíců od okamžiku vystavení Objednávky (uvedeno v Múze), právo na poskytnutí příslušné Zaměstnanecké výhody zaniká, a příslušná Zaměstnanecká výhoda nebude Zaměstnanci poskytnuta a ani nebude Zaměstnanci ani Uživateli nijak nahrazena. O této skutečnosti bude Provozovatel Zaměstnance předem informovat na každé vystavené Objednávce.
- Provozovatel neodpovídá za škodu způsobenou Uživateli přímo či nepřímo objektivními, nepředvídatelnými a nepřekonatelnými okolnostmi stojícími mimo kontrolu Provozovatele nebo které nemohl předvídat, a to včetně jednání či opomenutí třetích osob, zejména přerušení dodávky energie, nefunkčnosti přenosových linek, stávky apod., které způsobí nefunkčnost či omezí funkčnost Múzy (tzv. „vyšší moc“).
Práva a povinnosti Uživatele
- Uživatel je povinen informovat Zaměstnance o jejich právech a povinnostech ve vztahu k čerpání Zaměstnaneckých výhod a užívání Múzy.
- Uživatel je povinen řádně a včas hradit veškeré platby související se službami poskytovanými Provozovatelem.
- Uživatel uděluje Provozovateli souhlas s použitím svého názvu a loga, jakož i referenčních údajů týkajících se poskytovaných služeb, pro účely propagace Provozovatele. Tento souhlas se vztahuje na veškeré formy propagačních materiálů a médií, včetně, ale nikoliv výhradně, webových stránek, tištěných letáků, elektronických platforem a dalších forem reklamy. Souhlas je poskytován na dobu neurčitou a platí do doby, než jej Uživatel písemně odvolá. Odvolání musí být učiněno písemnou formou a doručeno na adresu sídla Provozovatele. Odvolání nabývá účinnosti dnem doručení Provozovateli.
Sankce
- Za každý den prodlení se zprovozněním Múzy oproti termínu uvedenému ve Smlouvě je Uživatel oprávněn účtovat Provozovateli smluvní pokutu ve výši 500,- Kč. To neplatí, pokud je v prodlení Uživatel či pokud k prodlení došlo z důvodů způsobených tzv. vyšší mocí.
- Každá smluvní strana je oprávněna účtovat druhé straně za každý den prodlení s úhradou peněžitého závazku úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky.
- V případě nefunkčnosti Múzy po dobu delší než 2 (dva) po sobě jdoucí pracovní dny je Uživatel oprávněn účtovat Provozovateli smluvní pokutu 1.000,- Kč za každý následující den nefunkčnosti. Toto ustanovení se neuplatní v případě, že se jedná o plánovanou odstávku Múzy (např. z důvodu upgradu na novou verzi), o které byl Uživatel předem v dostatečném časovém předstihu informován, případně pokud k nefunkčnosti došlo z důvodů způsobených tzv. vyšší mocí.
- Jakékoliv ujednání Smlouvy o smluvní pokutě nemá vliv na právo poškozené strany požadovat v plné výši náhradu škody vzniklé porušením povinnosti, pro kterou byla pokuta sjednána.
- Nárok na smluvní pokutu dle tohoto článku není dotčen ukončením platnosti Smlouvy, a to jakýmkoliv způsobem.
- Smluvní strany se dohodly, že smluvní pokuty dle tohoto článku zaplatí příslušná smluvní strana druhé smluvní straně na základě faktury s dobou splatnosti 60 dní ode dne doručení faktury příslušné smluvní straně.
Důvěrnost informací a zachování mlčenlivosti
- Smluvní strany berou na vědomí, že veškeré informace o obchodech, zájemcích, klientech, Zaměstnancích a odměňování Zaměstnanců druhé smluvní strany, způsobu správy Zaměstnaneckých výhod, platebních podmínkách, jejich know-how a dalších záležitostech, které získaly nebo získají v souvislosti s plněním předmětu Smlouvy, a které nejsou veřejně dostupné a známé, jsou předmětem obchodního tajemství a předmětem ochrany dat (vše společně dále jen „Důvěrné informace”).
- Smluvní strany se tímto zavazují, že nezpřístupní žádné Důvěrné informace jakékoliv třetí osobě ani je nebudou jakýmkoli způsobem bez právního důvodu nebo v rozporu s pokyny druhé smluvní strany shromažďovat, sbírat, uchovávat, rozšiřovat, zpřístupňovat, zpracovávat, využívat či sdružovat s jinými informacemi. Smluvní strany se dále zavazují, že veškeré Důvěrné informace týkající se druhé smluvní strany, se kterými přijdou do styku bez zjevné potřeby jejich uchování pro účely plnění předmětu Smlouvy, bez zbytečného odkladu předají příslušné smluvní straně a v období, kdy bude jedna ze smluvních stran s Důvěrnými informacemi jiné smluvní strany sama nakládat, zajistí jejich dostatečnou ochranu před jakoukoli jejich ztrátou, odcizením, zničením, neoprávněným přístupem, náhodným či jiným poškozením či jiným neoprávněným využíváním nebo zpracováním. Po ukončení účinnosti Smlouvy jsou smluvní strany povinny veškeré Důvěrné informace týkající se druhé smluvní strany, jejich kopie, popřípadě jejich záznamy pořízené na nosičích dat či jiných médiích ať již získané přímo nebo nepřímo, úmyslně nebo bez vlastního úmyslného přičinění, bez odkladu vrátit příslušné smluvní straně, popřípadě je zničit. Smluvní strany si v žádném případě nesmí tyto informace ponechat, ledaže jde o zákonnou povinnost uchovávat údaje, nebo je používat mimo rámec plnění Smlouvy. Tato povinnost i povinnost mlčenlivosti trvá i po skončení účinnosti Smlouvy.
- Třetí osoba, která musí být informována o Důvěrných informacích z důvodů plnění předmětu Smlouvy nebo jeho části dle Smlouvy, musí být vždy informována o povinnosti k zachování mlčenlivosti a vázána ve stejném rozsahu jako smluvní strana, která informování třetí osoby požaduje.
- Obě smluvní strany jsou povinny zachovávat veškeré bezpečnostní standardy ve vztahu k šíření počítačových virů a ochrany počítačové sítě.
Ostatní
- Je-li nebo stane-li se některé ustanovení Smlouvy neplatným či neúčinným, zůstávají ostatní ustanovení Smlouvy platná a účinná. Namísto neplatného či neúčinného ustanovení se použijí ustanovení obecně závazných právních předpisů upravujících otázku vzájemného vztahu smluvních stran. Smluvní strany se pak zavazují upravit svůj vztah přijetím jiného ustanovení, které svým výsledkem nejlépe odpovídá záměru ustanovení neplatného, resp. neúčinného.
- Smluvní strany se dohodly, že případné spory mezi nimi ze Smlouvy vyplývající nebo se Smlouvou související budou řešeny smírnou cestou v rámci jednání. Nepodaří-li se spor vyřešit jednáním v přiměřené lhůtě, rozhodne o sporu věcně a místně příslušný soud.
- Právní vztahy mezi smluvními stranami se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném a účinném znění („OZ“).
- S výjimkou změn či ukončení Smlouvy je za písemnou formu považována i emailová komunikace.
- Smluvní strany ohledně předmětu Smlouvy ve smyslu § 1765 odst. 2 OZ přebírají nebezpečí změny okolností.
- Veškeré změny a doplňky ke Smlouvě, jakož i změny a doplnění příloh musí být učiněny písemnou dohodou smluvních stran formou číslovaných dodatků ke Smlouvě.
- Provozovatel je oprávněn práva a povinnosti ze Smlouvy postoupit na třetí osoby. Klient s takovým postoupením předem souhlasí.
Závěrečná ustanovení
- Tyto Všeobecné obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 1.8.2025 a ke stejnému dni nahrazují v plném rozsahu předchozí znění Všeobecných obchodních podmínek.
- Uživatel bere na vědomí, že oblast správy zaměstnaneckých benefitů podléhá vývoji, zejména legislativnímu a technologickému, který nelze přesně předjímat, a tedy ze samotné povahy závazků smluvních stran tak vyplývá rozumná potřeba jejich pozdější změny. Provozovatel je proto oprávněn tyto všeobecné obchodní podmínky nebo jejich část dodatečně změnit. Změněné všeobecné obchodní podmínky je Provozovatel povinen odeslat písemně či elektronicky Uživateli nejméně 30 dnů před navrhovaným dnem účinnosti. Pokud Uživatel se změnou nesouhlasí, je oprávněn Smlouvu vypovědět, přičemž Smlouva se v takovém případě až do ukončení řídí původním zněním všeobecných obchodních podmínek.